Řešení vizuálního managementu ve výrobě společnosti PULS investiční s.r.o.

Díky zavedení vizuálního managementu mají uživatelé dokumenty přístupné v aktuální podobě přímo ve výrobě a mohou s nimi pracovat na zobrazovacím zařízení, které funguje na podobném principu jako tablet.

Profil zákazníka

Společnost PULS investiční s.r.o. patří mezi výrobce pulsních napájecích zdrojů. Díky svým inovativním nápadům při vývoji elektrotechniky, jakož i vysokému funkčnímu mechanickému designu přístrojů, je společnost PULS považována za vedoucí firmu v této oblasti technologií. V prosinci 2004 vstoupila společnost do strategického svazku s německou firmou MGV, jejíž hlavní oblastí činnosti je vývoj specifických řešení pro zákazníka v oblasti pulsních zdrojů.

Rok realizace 2016

Ve společnosti AUTOCONT jsme nalezli stabilního partnera s bohatými zkušenostmi v oblasti IT řešení. Díky zavedení vizuálního managementu mají naši uživatelé dokumenty přístupné v aktuální podobě přímo ve výrobě a mohou si je zobrazit a pracovat s nimi na zobrazovacím zařízení, které funguje na podobném principu jako tablet.

Bc. Jaroslav Frýba

IT Senior Specialist

Výchozí situace a cíle projektu

Přínosy

  • Bezpečné uložení a správa dokumentů
  • Dokumenty jsou přístupné na minimum kliknutí v elektronické podobě ve výrobě
  • Jednotný prostor (MS SharePoint) pro vytváření, sdílení a publikování dokumentů pro čtení do zobrazovačů ve výrobní hale
  • Možnost práce dvou a více uživatelů současně
  • Intuitivní snadno ovladatelné dotykové řešení
  • Přehledný barevně odlišený layout
  • Snadný uživatelský přístup

Popis řešení

Hlavním požadavkem společnosti PULS investiční s.r.o. bylo zajištění efektivní výměny a sdílení důležitých informací. AUTOCONT implementoval pro společnost PULS investiční technologii SharePoint Foundation 2013, díky které si mohou pracovníci zobrazovat dokumenty v elektronické formě ve výrobě. Řešení vizuálního managementu umožňuje pracovníkům práci s dokumenty (výrobní návody apod.) přímo na zobrazovači Samsung.

Vizuální pracoviště bylo vytvořeno za pomoci technologií MS SharePoint a Digital Signage. Obrazovka je tvořena čtyřmi hlavními weby. Díky tomu mohou pracovat na kiosku současně dva uživatelé. Každý z vytvořených wikiwebů má pro větší přehlednost odlišný barevný layout dle standardních funkcionalit SharePointu. Do vytvořených wikiwebů může administrátor s danými právy vkládat text, obrázky a nahrávat dokumenty do příslušné dokumentové knihovny.

Na zobrazovacím zařízení/kiosku má uživatel možnost procházet informace obsažené v jedné ze čtyř oblastí, dále pak kliknout na odkaz dokumentové knihovny a zobrazit si dokument v internetovém prohlížeči pomocí doplňku Microsoft Office Webapps.

Office WebApps server

Aby bylo možné zobrazovat office/PDF dokumenty na zobrazovacím zařízení/kiosku, byla implementována funkcionalita Microsoft Office WebApps server. WebApps umožňuje pracovat s Office dokumenty bez nutnosti stáhnutí daného dokumentu do offline klienta. Uživatelům je umožněn přístup ke svým dokumentům a ty mohou libovolně upravovat a sdílet s ostatními odkudkoliv, kde je k dispozici připojení k internetu. Používat je tak mohou jak uživatelé PC, tak Maců, tabletů nebo chytrých mobilních telefonů.

Díky zavedení vizuálního managementu není nutné ve výrobě vést papírovou evidenci dokumentů, vše je bezpečně a přehledně uloženo na jednom místě s důrazem na snadné zobrazení potřebného obsahu z libovolného zobrazovacího zařízení. Obsah SharePointu a jeho zobrazení je předem nakonfigurováno administrátorem. Vzniklé webové prostředí pro práci s dokumenty je možné snadno spravovat a dokumenty aktualizovat dle potřeby.

Použité technologie

  • OfficeProPlus 2016 licence
  • SharePoint Foundation 2013
Zájem ?