Informační systémy města jsou tvořeny velkým množstvím agendových systémů používaných napříč odděleními a odbory. Cílem nasazení systému AC Identita bylo zajistit konzistenci přístupových oprávnění a efektivitu správy identit.
Profil zákazníka
České Budějovice jsou statutární město a správní a kulturní metropole Jihočeského kraje. S 95 tisíci obyvateli jsou České Budějovice největším městem Jihočeského kraje a jeho hospodářským, správním a kulturním centrem. Jsou sídlem několika vysokých škol, důležitých veřejných institucí a úřadů.
Realizace 2021
Z důvodu velmi složité matice oprávnění dotýkající se stovek uživatelů, ať už zaměstnanců nebo externích pracovníků a dodavatelů, bylo řízení přístupů velmi komplikované a obtížně kontrolovatelné. Zavedením IDM AC Identita došlo ke zvýšení bezpečnosti, přehlednosti a hlavně k rapidnímu zvýšení efektivity správy oprávnění.
Mgr. David Kříž
Vedoucí odboru informačních a komunikačních technologií
Výchozí situace a cíle projektu
Statutární město České Budějovice je provozovatelem informačního systému, sestávajícího z řady agendových informačních systémů. Jednotlivé agendové systémy, nebo též koncové systémy jsou využívány zčásti napříč úřadem, zčásti jsou vysoce specializované a jsou k dispozici pouze vybraným skupinám uživatelů. Ve všech případech je nezbytné pro každý jednotlivý koncový systém (software) a každého jednotlivého uživatele nastavit matici přístupových a funkčních oprávnění.
Cíle nasazení Identity Management systému AC Identita:
- Správa vícerozměrné matice oprávnění dotýkající se stovek uživatelů (zaměstnanců, externích pracovníků či smluvních partnerů) a více informačních systémů,
- automatizace řízení identit jak interních, tak externích,
- zvýšení bezpečnosti, produktivity, snížení rizika zneužití dat,
- integrace IDM se systémy úřadu.
Přínosy
- Centrální a automatizované řízení přístupových oprávnění
- Zvýšení bezpečnosti, produktivity, snížení rizika zneužití dat
- Zvýšení dostupnosti dat pro audit a posílení dohledatelnosti
- Sjednocení a vyšší transparentnost procesů
- Kontrola nad procesy a daty, automatizace častých úloh
- Samoobslužné žádosti a schvalovací workflow
- Napojení na další systémy a synchronizace dat
Popis řešení
Byl implementován produkt AC Identita pro zajištění sjednocené evidence a správy uživatelských účtů a přístupových oprávnění. Řešení AC Identita v současné době řídí identity uživatelů v Active Directory a dalších systémech a aplikacích, uvedených níže.
Napojené systémy:
- Active Directory
- Vema Personální systém
- GINIS, JIP a RPP
- Certifikační autorita – PostSignum
- VERA
- EOS, EZOP, IKOS
- Sharepoint
- GEOVAP Sociální dávky
- SVI , YAMACO
Použité technologie
AC Identita - Identity and Access Management systém